Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03 17:43 - Светът срещу режима на Путин - по-единен, отколкото се очакваше
Автор: angpiskova Категория: Политика   
Прочетен: 624 Коментари: 21 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Коментар за "Нещо повече"

Европейският съвет, приключил в петък и  дал категоричната си подкрепа за Великобритания, даде и конкретни резултати вчера. Тази солидарност получи практически измерения, след като повече от половината от страните-членки на ЕС заявиха, че ще отзоват руски дипломати от страните си.  Някои от тях като Унгария не могат да се оплачат от охлаждане на отношенията си с Русия, дори обратното. Други пък, като Финландия, дори не са страни-членки на НАТО и са изразявали мнение, че не гледат на Русия като на заплаха.  Прави впечатление фактът, че същата мярка се прилага от страни като Норвегия и Исландия, които не са обвързани с насоките на Европейския съвет от миналата седмица по простата причина, че са извън Европейския съюз. По същия начин реагират и страни-кандидатки за Общността от Западните Балкани като Албания и Македония.

 И така,  ако трябва да обобщим, се вижда сериозна подкрепа за Великобритания в почти всички краища на света и то от сериозните геополитически играчи – САЩ, Канада, по-голямата част от ЕС, Австралия. Съмненията дали Русия наистина  стои зад отравянето на бившия руски агент и неговата дъщеря  не са попречили на реалните им стъпки.  И ако подходим по-широко към действията на тези страни, то те показват и друго – тревога от ролята на Русия за световната сигурност. Ответните мерки, с които Русия заплаши, засега нямат отзвук в нейна полза – на този етап тя остава изолирана в геополитически план и няма сериозен съюзник, на когото да се опре.  Нещо повече - страните, които се присъединяват към мярката за експулсиране на руски дипломати, се увеличава.

На какво би могла да заложи Русия в близко бъдеще? Например, на разединението на ЕС, което досега осъществяваше успешно. Както обаче се видя, и това не е твърда почва, на която може да продължава да стъпва – несъгласията на Унгария и Полша по мигрантските квоти и реформите в правосъдната система, за които са сериозно критикувани от Европейската комисия, не им попречи да се включат в експулсирането на руски дипломати и това въпреки демонстрираната близост на унгарския премиер Виктор Орбан с руския президент Владимир Путин.  

Остава най-болезненият въпрос и той се отнася за големите играчи в Общността като Германия. Които, ако искат да са убедителни в еднозначното си отношение към режима на Путин и солидарността с Великобритания, не могат да продължават големите съвместни проекти с Русия от типа на „Северен поток“ 2.  ЕС изпада в абсурдна ситуация, ако големи икономики наливат пари в държава, която уж се опитват  да омаломощят  чрез санкции заради анексията на Крим или пък гонят дипломати в унисон с насоките на Европейския съвет. И които средства, на по-късен етап,  се обръщат срещу Европейския съюз под една или друга форма.   Освен че дават основание на страни като България, поради икономически и исторически причини, да се въздържат от включване към общи действия.

ПП. Ето списъкът на страните, които изгониха руски дипломати. Към него мога да добавя Ирландия, която оповести решението си преди малко.

http://www.1000firmi.com/archives/17951

Също преди малко, генералният секретар на НАТО Йенс Столтенберг обяви, че е отнел акредитацията на 7 служители от руската мисия в Пакта, и е отказал акредитирането на още трима.




Гласувай:
13
3



1. angpiskova - :)
27.03 18:51
Анонимните или създадени наскоро профили не са особено активни до този момент:)

Първият минус е от тук:

18:46 - ai26
цитирай
2. apostapostoloff - Отравянето е без значение. Важно е, че
27.03 19:21
цивилизованият свят не може да търпи повече арогантния руски модел на поведение. Нито един нормален, порядъчен човек не иска да има взимане- даване с нагли, безогледни и агресивни руснаци.
цитирай
3. angpiskova - цивилизованият свят не може да т...
27.03 19:38
apostapostoloff написа:
цивилизованият свят не може да търпи повече арогантния руски модел на поведение. Нито един нормален, порядъчен човек не иска да има взимане- даване с нагли, безогледни и агресивни руснаци.

Ще се съглася с условието, че говориш за поведението на държавно равнище. Не мога да определя всички руснаци като такива. Защото има хора, които се борят срещу този модел и си плащат. Скъпо и прескъпо.
цитирай
4. getmans1 - Който сее ветрове и бури все ще се ...
27.03 20:38
Който сее ветрове и бури все ще се наложи да жъне урагани.
Няма начин да не знаеш какво се е изцепила тяхната „любима Маша“ във ФБ, нямам думи.
цитирай
5. angpiskova - Който сее ветрове и бури все ще се ...
27.03 20:56
getmans1 написа:
Който сее ветрове и бури все ще се наложи да жъне урагани.
Няма начин да не знаеш какво се е изцепила тяхната „любима Маша“ във ФБ, нямам думи.

Не, не знам - имах доста неща, които трябваше да следя днес. Но няма да се учудя - човек на нейната позиция, който пее публично и едва ли не се гордее с това, има, меко казано, непрофесионално поведение.
цитирай
6. ikra - Мисля, че на обикновените хора им е писнало от това да слушат и гледат как някои държави си мерят...
27.03 21:32
Мисля, че на обикновените хора им е писнало от това да слушат и гледат как някои държави си мерят мускулите.
Хората имат нужда да живеят спокойно и да се трудят за насъщния, вместо постоянно да им се набива в главите кой е по-силен и има възможността да завладее света.
Но до това разбиране май е трудно да се достигне, особено ако се мислиш за недосегаем и че от теб зависи човешкия живот...
Приятна вечер :)
цитирай
7. angpiskova - Мисля, че на обикновените хора им е ...
27.03 21:55
ikra написа:
Мисля, че на обикновените хора им е писнало от това да слушат и гледат как някои държави си мерят мускулите.
Хората имат нужда да живеят спокойно и да се трудят за насъщния, вместо постоянно да им се набива в главите кой е по-силен и има възможността да завладее света.
Но до това разбиране май е трудно да се достигне, особено ако се мислиш за недосегаем и че от теб зависи човешкия живот...
Приятна вечер :)

Здравейте!
Съгласна съм с едно уточнение - ако бивш хегемон не прави реваншистки опити само и единствено като показва мускули. И ако с него разумният разговор не е възможен, има само един изход, който засега е на ниво дипломация. Много искрено се надявам да не отива по-далеч.
Приятна вечер и на вас:)
цитирай
8. troina - многоо добър постинг, анджи!
27.03 22:10
професионален,премерен, актуален..
и, коментарии..на ниво.Браво!
трудно е да се поддържа този тон в такава..„тъмна Индия„ като блог бг,
но, благодарни сме, все пак платформата е уникална за България..
дано,Дипломацията се справи със сложната международна ситуация.
с респект,Юлия
приятна вечер
цитирай
9. angpiskova - професионален, премерен, акту...
27.03 22:27
troina написа:
професионален,премерен, актуален..
и, коментарии..на ниво.Браво!
трудно е да се поддържа този тон в такава..„тъмна Индия„ като блог бг,
но, благодарни сме, все пак платформата е уникална за България..
дано,Дипломацията се справи със сложната международна ситуация.
с респект,Юлия
приятна вечер

Благодаря, както се казва, стараем се:)
И дано наистина нещата не преминат отвъд нивото на дипломацията.
цитирай
10. vencivaleri1951 - Здравей Ангелина!
27.03 22:34
Да не забравяме все пак, че почти в същия състав европейските страни осъдиха и
струпаното оръжие за масово поразяване в Ирак. Най осъждащите нападнаха и превърнаха тази относително заможна и подредена страна в развалини. После се извиниха, но извинението им нямаше как да чуят над 1млн загинали иракчани.
Като на известен франкофон ще ти припомня и за риториката на Саркози за Либия , и за Кадафи...Много вероятно е и той да се извинява в скоро време, но отново няма как да го чуят много либийци преселили се преждевременно и насилствено в отвъдното. Няма я и Либия като държава. Трябваше и Сирия да я няма, но за сега им се пречи на готовите винаги джентълменски да поднесат извинения.
Говоренето анти Русия все повече и повече прилича на антисимитското говорене -за всичко е виновна Русия., както другата теза -за всичко са виновни евреите.
Англичаните които "влезнаха с бутонките" на ЕС и поставиха съюза на" дузпата "
днес получиха в голяма степен солидарност от " вредните и малоумни " чиновници от Брюксел/нали така ги наричаше Джонсън/. Опасното в случая е че подобна ескалация може да доведе до това, че да няма кой да се извинява и кой да получи извиненията. Днес Европа "купи котка в чувал". Не е /струва ми се/ съвпадение че едновременно със солидарността към Острова германците днес дадоха "зелена улица" и на втората "северна тръба". И веднага се сещам за римляните " Това което е позволено на Юпитер/Германия в случая/ не е позволено на вола /България в случая"/
За професионализма:
Не съм съгласен с теб за Захарова, ама в никакъв случай не съм съгласен.
Те със Лавров се допълват идеално-мисля, че разликата в поведението им е търсена нарочно. Гледах две излизания и на двамата пред журналисти през ден.
На един и същ журналист и почти на индентични въпроси от СиЕнЕн отговарят и двамата
Лавров :- ние с американските партньори...бла, бла , бла...
Захарова:- Вы меня пугаете , что ли...Да пугало у Вас еще не вырасло...
И пак се сещам за Рим" Обущарю, не по високо от ботушите"
цитирай
11. angpiskova - Сега...
27.03 23:01
поред на изброените факти:
- За Ирак съм казвала милион пъти какво мисля. Да добавя, че не жаля диктатор като Саддам Хюсеин, а факта, че го направиха мъченик.
- Като говорим за Либия, не е лошо да се сетим, че там имаше 6-ма българи с потвърдена смъртна присъда на три инстанции. Които спаси същият този Саркози. Разбира се, не само той - светът беше обединен за каузата, /без Русия/ но Франция изигра /заедно с ЕС/ основната роля за освобождението им. Една проверка в "Гугъл" може да припомни на какво са били подлагани, а и не само те - много от несъгласните с методите на Кадафи така и не доживяха поражението му. Защото бяха екзекутирани от режима му. Някои от тях по най-жесток начин.
- Аз самата казвам, че германците не са убедителни, когато правят съвместен проект с Русия, а искат от други страни-членки спиране на такива проекти. И, да, такова поведение е безпринципно и не помага за общата кауза.
- Нали не си представяш как толкова страни /не само членки на ЕС и НАТО/ застават зад Великобритания, ако не са им предоставени убедителни доказателства за руското участие в Солзбъри?
- Ето, точно за това иде реч - Захарова е дипломат и трябва да си подбира изразите. Подобно говорене издава именно липсата на професионализъм. И дори в устата на човек извън МИД говори за ниска култура.
цитирай
12. vencivaleri1951 - Ангелина
28.03 00:52
Тук не става въпрос за Садам или Кадафи, а за милионите загинали или с разрушен живот.За това , че няколко десетки фамилии спечелиха трилиони от тези смърти -родадоха си оръжието , сложиха ръка на енергоносителите на тези страни и накрая накараха хранените си хора да се извинят. На кого да се извинят?
Елементарната логика за случая със Скрипал казва, че последна би имала полза от покушението Русия. Тя си има и без това куп проблеми със Запада , че да си създаде нов, а и мотив никакъв. Какъв аргумент за виновност на Русия е изразеното от теб становище, че щом водещи страни са се съгласили да изгонят дипломати, то значи са им показани достатъчно доказателства. А подсъдимият няма ли право да види тези доказателства и според възможностите си да се опита да се оправдае или да си признае дори...няма ли право и той на "извинение"? Ответникът винаги има право да види обвинението преди журито-иначе дело няма.
Лично аз не се интересувам толкова какво мже да се случи с Русия, а какво с България-респективно деца, внуци. Не е трудно да се досетим каква участ ще имаме
при евентуален и сериозен военен конфликт по оста Русия НАТО-1300 години " запазена държава" ще изчезне за минути
цитирай
13. getmans1 - Цитат:
28.03 01:18
"Днес ние научихме много за политиците в европейските и американските държави. По времето, когато всички руснаци почитат паметта на жертвите на трагедията в Кемерова, тези политици наблягат на оповестяването на нови враждебни санкции. Ние винаги сме споделяли скръбта на европейските и американските народи, когато бедата е сполетявала техния дом. Днес ние чухме думи на съболезнования, но станахме свидетели на абсолютно неоправдана агресия. Това е трудно да бъде разбрано и ще бъде трудно да бъде забравено", написа Захарова.
цитирай
14. 1997 - Смятам "категоричната подкрепа" за Великобритания за плод на политически натиск
28.03 02:24
-
цитирай
15. angpiskova - Тук не става въпрос за Садам или К...
28.03 10:05
vencivaleri1951 написа:
Тук не става въпрос за Садам или Кадафи, а за милионите загинали или с разрушен живот.За това , че няколко десетки фамилии спечелиха трилиони от тези смърти -родадоха си оръжието , сложиха ръка на енергоносителите на тези страни и накрая накараха хранените си хора да се извинят. На кого да се извинят?
Елементарната логика за случая със Скрипал казва, че последна би имала полза от покушението Русия. Тя си има и без това куп проблеми със Запада , че да си създаде нов, а и мотив никакъв. Какъв аргумент за виновност на Русия е изразеното от теб становище, че щом водещи страни са се съгласили да изгонят дипломати, то значи са им показани достатъчно доказателства. А подсъдимият няма ли право да види тези доказателства и според възможностите си да се опита да се оправдае или да си признае дори...няма ли право и той на "извинение"? Ответникът винаги има право да види обвинението преди журито-иначе дело няма.
Лично аз не се интересувам толкова какво мже да се случи с Русия, а какво с България-респективно деца, внуци. Не е трудно да се досетим каква участ ще имаме
при евентуален и сериозен военен конфликт по оста Русия НАТО-1300 години " запазена държава" ще изчезне за минути

За съжаление падането на всеки диктатор е съпроводено със сътресения, от които страдат невинни хора. От друга страна, си припомням и онези тълпи, които искаха екзекуция на медиците ни в Либия. Не знам какво да кажа.
Мисля, че на Русия е бил даден шанс да бъде изслушана, а и сега не й е отнет. Вчера Столтенберг каза, че оставя отворен канал за комуникация.
Иначе, надявам се наистина да не се стига до военен конфликт.
цитирай
16. angpiskova - - Много интересно как ще принудиш ...
28.03 10:05
1997 написа:
-

Много интересно как ще принудиш страни като САЩ, Канада и Австралия да подкрепят когото и да било.
цитирай
17. angpiskova - "Днес ние научихме много за ...
28.03 10:07
getmans1 написа:
"Днес ние научихме много за политиците в европейските и американските държави. По времето, когато всички руснаци почитат паметта на жертвите на трагедията в Кемерова, тези политици наблягат на оповестяването на нови враждебни санкции. Ние винаги сме споделяли скръбта на европейските и американските народи, когато бедата е сполетявала техния дом. Днес ние чухме думи на съболезнования, но станахме свидетели на абсолютно неоправдана агресия. Това е трудно да бъде разбрано и ще бъде трудно да бъде забравено", написа Захарова.

Светът е гневен и реагира на тази трагедия - защото тя е част от това почти 20-годишно управление на Путин. С корупцията, безхаберието, незачитането на човешкия живот. И особено на детския.
цитирай
18. udrus22 - Срамно е, че Борисов не изгони руски ...
28.03 16:15
Срамно е, че Борисов не изгони руски шпиони, проявявайки се пак като прикрит путинофил..Някои от блоговите путинопитеци са полазили и тук.
цитирай
19. angpiskova - Срамно е, че Борисов не изгони руски ...
28.03 16:35
udrus22 написа:
Срамно е, че Борисов не изгони руски шпиони, проявявайки се пак като прикрит путинофил..Някои от блоговите путинопитеци са полазили и тук.

Да, аз също мисля, че в случая трябваше да се действа по-категорично. Този режим е опасен и за собствените си хора, и за хората извън Русия.
цитирай
20. angpiskova - Ето и линк
28.03 16:41
към един интересен материал:

https://clubz/65971-diplomaticheskata_katastrofa_na_putin
цитирай
21. batogo - !!!:))) Поздравления, Ангелина!
22.04 16:13
"Колосът на глинени крака - рУсия, се държи като разглезено дете, което не осъзнава последствията от постъпките си. С това си нагло поведение ще си изпроси съвсем заслужената пълна изолация и ще изпадне в състояние на социално-икономически фалит.
Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: angpiskova
Категория: Политика
Прочетен: 1319152
Постинги: 618
Коментари: 13552
Гласове: 29616
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Май, 2018  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031