Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2014 14:08 - Оливие Базил, директор на “Репортери без граници”: В българските медии има климат на насилие
Автор: angpiskova Категория: Политика   
Прочетен: 3424 Коментари: 30 Гласове:
60

Последна промяна: 23.10.2014 08:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
- Както се вижда, България слиза все по-надолу в класацията за свободата на словото. Какви са причините?
- Причините, за съжаление, са същите, но са по-често срещани. България се нарежда, наистина по-назад от половината страни в света и е на последно място сред страните от Европейския съюз. Това не означава, че в другите страни от общността няма проблеми, но изглежда, че в България се натрупват много проблемни ситуации. Първата е климатът на насилие, който се изразява в директни или косвени заплахи срещу журналисти и техните семейства.
И в такъв климат на работата автоцензурата влияе на работата. Огромен проблем е пълната липса на прозрачност на истинските собственици на медии. Нямам предвид публично обявените за такива, а за системите, които стоят зад тях и са ги концентрирали буквално до окултно ниво. Имам предвид слагането на ръка или нарастващото влияние на сивата икономика, която инвестира в медиите, за да ги направи средства не за информация, а за оказване на натиск. Съществува и проблемът с рекламата, която не само усложнява въпроса с финансовата независимост на медиите, а и го прави доста труден за проследяване. Има и проблем с качеството на журналистическата работа - аз лично познавам много добри журналисти в България, но голяма част от тях не могат да работят в традиционни медии. Ако те бъдат наети, започва натиск върху медията, която ги е наела и нейният собственик и главен редактор предпочитат да не го правят.
- Кои точно от ресорите в българската журналистика виждате като най-засегнати?
- Разследващата журналистика, която е възможно най-независима, трудно пробива в традиционните медии. Така нещата остават изключително в интернет, което пък увеличава влиянието на тази сфера. Очевидно няма жизнен икономически модел за този тип журналистика. Освен това, журналистическият статус в България не е определен. Нивото на корупция в страната се пренася и в медиите и не само към собствениците на медии, но и към журналистите - някои от тях се поддават. Още един проблем - в определени случаи няма никакви договори и хората са поставени в ситуация дори не да бъдат уволнени, тъй като няма на базата на какво, а направо да бъдат изхвърлени на улицата. Това води до значително нарастване на нивото на автоцензура. Пред мен журналисти са споделяли, че ако работят срещу определена групировка, просто няма да бъдат наети на работа, защото никой не би искал да си създава проблеми. Има и репортери, които по тази причина са без работа 6-7 години.
Прибавете към всичко това и друго, което обхваща всички страни - икономическата криза. Затова малко са прозрачните случаи, в които е ясно кой притежава дадени медии.
- Какви са наблюденията ви върху обществените медии?
- Те също имат проблем с независимостта и с влиянието поради факта, че зависят от субсидията, която им гласува парламентът. Това ги поставя в зависимост от правителството, което е на власт. Всъщност, основният въпрос за България не е толкова в това дали леви или десни управляват, а дали това прави някаква олигархия, която няма политическа култура, но пък има икономическа. И това се усеща в обществените медии. Може би не така директно като в частните медии, но все пак се чувства.
- И все пак виждам в класацията, че Косово е преди България с 20 позиции, а Сърбия е на 54-то място. Тези страни дори не са в ЕС...
- Тук въпросът е в пропорционалността и това може би изненадва в началото. До голяма степен класацията е снимка на изминалата година и новото изследване почива върху данните от 2013-та година. Още нещо - не е чудно, че част от балканските страни са в по-добра позиция въпреки общите икономически проблеми, например. Голямата разлика между Косово и България е в това, че страната ви е член на ЕС и то вече от доста години. И в това отношение има някои законови изисквания, които са по-високи от други държави, които още не са член на общността. Нека отбележа и това, че класацията се прави на базата на отговори, които задаваме. Ние не посочваме с ръка кой къде да бъде. Към негативната класация се добавя и факта, че България не е особено стабилна през последните 14-15 месеца и това се вижда от извънредните избори.
- Румъния, която е на 45-то място и е в ЕС, по-стабилна ли е от България?
- Не, това не е стабилна страна, Гърция също не е стабилна страна. Специално в Гърция ситуацията в момента е много, много сложна. Все пак нивото на насилие, на което е подложена румънската преса, не може да се сравнява с това в България. Гърция, например, имаше медиен модел, който е напълно унищожен и смятам, че нейното място в класацията ще върви все по-надолу. Иначе, в Румъния имат сходни с вас проблеми относно прозрачността на собствениците на медии и договорите, на които работят журналистите. Но жалбите, които идват от журналисти от Румъния, са много по-малко, отколкото в България. Нека кажа, че проблеми има навсякъде - в Италия и дори във Франция. Просто България се вписва в общия модел на влошаване на европейския.

bnr.bg/post/100475509/olivie-bazil-za-dve-godini-balgaria-e-zagubila-20-pozicii-v-klasaciata-za-svoboda-na-slovoto


Препечатки:

www.trud.bg/Article.asp

www.24chasa.bg/Article.asp


www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/bazil_v_balgarskite_medii_ima_klimat_na_nasilie-259057.html

otstranata.eu/

clubz.bg/9605-v_bg_mediite_klimat_na_nasilie_i_napylno_neqsni_sobstvenici

www.mediapool.bg/klimat-na-nasilie-i-senchesta-sobstvenost-v-balgarskite-medii-news226286.html

www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/za-dve-godini-bylgariia-e-zagubila-20-pozicii-v-klasaciiata-za-svoboda-na-slovoto-182320/

inlife.bg/%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B5-%D0%B1%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%BB-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B5-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0/

chronicle.bg/olivie-bazil-klimat-na-nasilie-v-b-lgarskite-medii/

www.novini.bg/news/245307-%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%85%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8-%D1%81%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%BD%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2%D0%B8.html

nakratko.bg/category/58/65057/

ureport.bg/38853/2014/10/22/obshtestvo/nasilie-i-neprozrachnost-ubivat-svobodata-na-slovoto-u-nas/

pik.bg/%E2%80%9E%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8%E2%80%9D-%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0-news240535.html





Гласувай:
66
6



1. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
22.10.2014 14:39

Не само по медиите, а на всяко място, където колят и бесят комунисти. Примерно във Facebook има страшна цензура по русофилските групи, докато в онези, където модераторите са десни, не е проблем да публикуват и русофили.

цитирай
2. vmir - Гавазите наети срещу свободното слово са навсякъде.
22.10.2014 14:40
Наемат се най-големите простаци, които в повечето случаи дори не разбират докрай в каква мръсотия са въвлечени. Колкото е по-прост е наетия, толкова по-лесно върши мръсната работа. На някои от тях им е достатъчно дори само да ги излъжат, че като плюят и клеветят, "работят" за "истината", и това е причината поради която истински недоразумения, попаднали в някаква професия поради текучество, липса на кадри, криворазбрано или користно сиромахомилство и местни компромиси, да се изявяват като критици на журналисти, политици и професионалисти в области, от които нямат и елементарна представа. Какъв капацитет в литературата и журналистиката може да бъде например бивш милиционер, нает по милост като учител по литература в шофьорско училище, който се изживява като литературен критик? Какви по-силни "аргументи" може да използва такъв, освен да се представя под чужда снимка и име, за да злепоставя някого, като говори от негово име? Такъв няма собствен капацитет да осъзнае престъпността на деянието си, а тръгнал да учи другите.
цитирай
3. angpiskova - Не само по медиите, а на всяко м...
22.10.2014 14:49
tutankhamon661 написа:

Не само по медиите, а на всяко място, където колят и бесят комунисти. Примерно във Facebook има страшна цензура по русофилските групи, докато в онези, където модераторите са десни, не е проблем да публикуват и русофили.



За да бъда обективна, ще кажа, че има и десни, които минават границата на добрия тон, но са много по-малко от путинофилите.
цитирай
4. angpiskova - Наемат се най-големите простаци, ...
22.10.2014 15:03
vmir написа:
Наемат се най-големите простаци, които в повечето случаи дори не разбират докрай в каква мръсотия са въвлечени. Колкото е по-прост е наетия, толкова по-лесно върши мръсната работа. На някои от тях им е достатъчно дори само да ги излъжат, че като плюят и клеветят, "работят" за "истината", и това е причината поради която истински недоразумения, попаднали в някаква професия поради текучество, липса на кадри, криворазбрано или користно сиромахомилство и местни компромиси, да се изявяват като критици на журналисти, политици и професионалисти в области, от които нямат и елементарна представа. Какъв капацитет в литературата и журналистиката може да бъде например бивш милиционер, нает по милост като учител по литература в шофьорско училище, който се изживява като литературен критик? Какви по-силни "аргументи" може да използва такъв, освен да се представя под чужда снимка и име, за да злепоставя някого, като говори от негово име? Такъв няма собствен капацитет да осъзнае престъпността на деянието си, а тръгнал да учи другите.

Съгласна съм - 100%!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздрави!
22.10.2014 15:10
Този човек, не знам дали живее във Франция, но познава ситуацията в България От журналистиката, която е обект, тя лесно може да се прехвърли навсякъде
Както Кройф навремето беше нарекъл футбола ни организиран хаос
Блестяща дефиниция за всичко ставащо у нас
Синът преди няколко години се явява на интервю за работа в област, където на пръсти се броят тези ,които могат да го конкурират Не успя
Много бях учуден, той мислеше, че аз съм се намесил, защото не исках там да работи
Разучих и бях смаян от причината
Бил независим Да, потвърдих, че е такъв и, че ако търсят роби, той не е...
Приятен ден!
цитирай
6. karaiany - Някой беше казал, каквато държа...
22.10.2014 15:27
Някой беше казал, каквато държавата- такава и журналистиката.
В същото време се питам къде е Русия в тази класация? Нали там Путин лично раздава наградата "Послушен журналист на годината"?! :)
цитирай
7. angpiskova - Този човек, не знам дали живее във ...
22.10.2014 15:29
leonleonovpom2 написа:
Този човек, не знам дали живее във Франция, но познава ситуацията в България От журналистиката, която е обект, тя лесно може да се прехвърли навсякъде
Както Кройф навремето беше нарекъл футбола ни организиран хаос
Блестяща дефиниция за всичко ставащо у нас
Синът преди няколко години се явява на интервю за работа в област, където на пръсти се броят тези ,които могат да го конкурират Не успя
Много бях учуден, той мислеше, че аз съм се намесил, защото не исках там да работи
Разучих и бях смаян от причината
Бил независим Да, потвърдих, че е такъв и, че ако търсят роби, той не е...
Приятен ден!

Благодаря ти. Вземайки едно от интервютата с Оливие Базил по-рано, бях наистина удивена, когато ми описа собственото ми положение, без изобщо да сме говорили по въпроса. Тогава разбрах, че този човек наистина познава отлично ситуацията с медиите в България.
цитирай
8. tutankhamon661 - За да бъда обективна, ще кажа, че има ...
22.10.2014 15:34
angpiskova написа:
За да бъда обективна, ще кажа, че има и десни, които минават границата на добрия тон, но са много по-малко от путинофилите.


Да, знам. Забелязал съм го отдавна. Аз не си затварям очите пред неудобното, т.е. не съм като путинофилите, заразени с путинифилис - прогресираща слепота с понижено либидо.

цитирай
9. angpiskova - Някой беше казал, каквато държа...
22.10.2014 15:50
karaiany написа:
Някой беше казал, каквато държавата- такава и журналистиката.
В същото време се питам къде е Русия в тази класация? Нали там Путин лично раздава наградата "Послушен журналист на годината"?! :)


Русия е доста по-назад.
Има нещо доста грозно в раздаването на отличията на руски журналисти, Адриане. Кисельов и кисельовците може би не се отрупват с награди, но пък се обсипват с пари и са нон-стоп на екран. Докато колеги, които наистина имат сериозен принос, получават...медалче. Без нищо друго.
цитирай
10. анонимен - Ще си позволя да "патентовам" мое съждение :
22.10.2014 15:52
КОЛКОТО ПОВЕЧЕ СВОБОДАТА НА СЛОВОТО В ЕДНА СТРАНА Е ПО-НИСКО В КЛАСАЦИЯТА, А СЛОВОТО Е ЦЕНЗУРИРАНО И ПРЕСЛЕДВАНО, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ СВОБОДИЯТА НА СЛОВОТО Е ТОЛЕРИРАНА, НЕПРЕСЛЕДВАНА И НЕОСЪЖДАНА СЪГЛАСНО ДЕЙСТВАЩИТЕ ЗАКОНИ В БЪЛГАРИЯ.

ОСТАВА ОТКРИТ ВЪПРОСЪТ : ИМА ЛИ В БЪЛГАРИЯ СЪДЕБНА СИСТЕМА - СЪД, ПРОКУРАТУРА И ГЛАВЕН ПРОКУРОР, ИЛИ КУ-КЛУКС-КЛАН, ПРОКРЕАТУРА И "ХАМСИЯ" ???
цитирай
11. angpiskova - Андрешко,
22.10.2014 21:24
мисля, че казаното от теб се отнася за всяка професия в България - когато нещата не вървят, идва лошият двойник.
цитирай
12. pesho - Немския журналист и автор на книги ...
22.10.2014 22:39
Немския журналист и автор на книги Удо Улфкоте заявява в интервю за телевизионния канал „RT“, че западната преса работи като пропагандна машина на САЩ и ЦРУ, която цели да доведе нова война в Европа



Удо Улфкоте разказва за това как е трябвало да работи като част от корпоративните медии.

„Бях журналист около 25 години. През цялото време бях подучван да лъжа и манипулирам хората. Уморих се да лъжа. Немските и американски медии се опитват да донесат война на хората в Европа, нова война – срещу Русия. Те манипулират обществеността, целейки да очернят Русия.“, заявява журналистът.

цитирай
13. анонимен - angpiskova - Да, така е,
22.10.2014 22:39
НО Е ОСОБЕНО ОПАСНО ЗА РЕАЛНОТО СПАЗВАНЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ДЕМОКРАЦИЯТА ПРИ ПРОФЕСИИ СВЪРЗАНИ С ЕЖЕМИНУТЕН КОНТАКТ С ОГРОМНА АУДИТОРИЯ И ВЪЗМОЖНОСТ ЗА БЕЗКОНТРОЛНО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ НЕЯ, ИЛИ В РАЗРЕЗ С ПРАВОТО НА СВОБОДА НА СЛОВОТО, ПОСТАВЕНИ ПОД "ОСОБЕН КОНТРОЛ".
цитирай
14. angpiskova - До Пешо:
22.10.2014 22:41
Имам няколко въпроса към този журналист:

- Къде живее и в коя медия е написал това?
- Смята ли да си събира багажа към най-светлото място на планетата майка - Путинова Русия?
- Може ли в руска медия да излезе такъв критичен материал срещу Русия?

цитирай
15. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
22.10.2014 23:05

Руският журналист Виталий Гугуткин казва:

Дълго време работих като журналист в моята родина Русия. Години наред търпях да ни налагат от Кремъл какво да лъжем, за да прикрият болестта на психопата Путин, заобиколен от главорези. Уморих се да лъжа и да си затварям очите пред очевидните и всеизвестни кражби на Путин и ненормалните путинофили. Tе мечтаят за чужди земи, а нямат право да протягат ръка към тях. Опитах да им го обясня, затова започнаха репресии срещу мен и семейството ми. Сега съм в свободната Америка и мога да пиша каквото пожелая. Бог да благослови Барак Обама – най-големия миротворец.

цитирай
16. angpiskova - Фараоне,
22.10.2014 23:13
нека всеки си прави изводите къде медиите са свободни - дали в Германия, където може да се чуе този журналист, без да има последствия за него или там, където това е или невъзможно, или би струвало да смелчагата, който се реши да критикува, 10-ина години на топло /всъщност, "топло" не е най-подходящата дума за място като Сибир:)/
цитирай
17. pesho - Бог да благослови Барак Обама – н...
22.10.2014 23:16
Бог да благослови Барак Обама – най-големия миротворец и баща на ислямска държава


цитирай
18. angpiskova - Май пак стигнахме до
22.10.2014 23:20
въпроса: "Вие що биете негрите?":)
цитирай
19. vencivaleri1951 - Здравейте!
23.10.2014 01:30
Според мен, не натискът е водещ в несвободата на медиите , а готовността на журналистът да се подаде на този натиск. Опира до ценностна система. Кое ще натежи от една страна ?
Истината или жилище в добър квартал, възможност за отдих в сравнително добри курорти, престижно образование на децата...
Винаги е имало натиск над медиите. Ако сега говорим за стандарт на живота, то преди години е ставало дума за самия живот Бълтария е страна на убитите поети и журналисти-и леви и десни.
Според мен едрият капитал уби журналистиката или поте отази представа за нея каквато имахме. Няма как журналист да бъде свободен когато е длъжен предивсичко за защитава политиата на медията от която е нает. А политиката на медията е политика на собственика и. Тоест журналистът не зависи от подписниците си толкова отколкото от собственик и рекламодатели. Тоест журналисите в дадена медия са пиари на последноизброените.
Съвсемдруго е когато хлябът е зависел главно от подписниците. Тгава журналистът е воюзал за истината до смърт-и последното не е метафора.
Как смятате , за колко наполеона Ботев би редактирал своето "Символ Верою", или Гео Милев- "Септември". На каква цена биха променили гражданската си позиция Крапчев, Алексиев или Хербст и Антон Сграшимиров...Нарочно изброявам хора с различни политически пристрастия, но хора определено с мисия. На всеки от тях талантът е могъл да подсигури уют и заможност, но те са избрали друго
Тук интервюто де върти около натиск от страна на силните на деня. Журналистът е натиснат от олигарси, от политици и администратори. По цял ден се мъчатрепортери да пъхнат микрофон под брадичките на Борисов, Станишев, Сидеров, Бареков...Сега обсаждат Кънев например....И защо. Това са кастрирани от към идеи и кураж да направят нещо хора. Иронията , пасквилът срещу тях се счита едва ли не за храброст. И преди промените вожеше спокойно да се критикува отделен министър, за Живков вицове колкото щеш, но кажеш ли нещо против системата -гориш. Сега пак същото. Продължение:
цитирай
20. vencivaleri1951 - продължение
23.10.2014 01:43
И веднага пример.

Фотев, един от най-нежните и чувствени поети умра от срам и бедност. Осъдиха го за консумативи в къщи. Описа го съдия изпълнител. Казват, че и грубо се държал.
Пак съдия изпълнител всеки момент ще "изхвърли" Яворов от дома му...
Да напишеш против Борисов или Путин не е никакво геройство. Не им пука най-малкото-обръгнали са. Не е геройство и много го правят

Иска се кураж обаче да напишеш и да попиташ как така безпардонни клеркове се гаврят с "безсмъртни? Защото това е заставане срещу системата, а системата те иска опростачен, циничен и подъл. Ясно е на всички пишешти братя, но единици са тези които имат кураж да го кажат. Защото , домът в престижен квартал, образованието на децата, чужбинските курорти....
цитирай
21. angpiskova - Добро утро!
23.10.2014 08:27
Споменаването на Фотев тук не е най-уместно - лично познавах поета. Запознахме се няколко години, преди да си отиде.
цитирай
22. tropik - Здравейте,
23.10.2014 09:20
само да споделя.
В БНР цензурата се нарича "промяна на програмната схема" и "даване на възможност за отразяване и на други гледни точки".

Това е по повод на "кообрандирането" на предаването "Деконструкция" на г-н Волгин. Малодушният ви директор и спорен спортен журналист, клекна пред силните на деня и реши да поокастри времето на Волгин.
Та според вас това цензура ли е .....:-)))
цитирай
23. angpiskova - Петър Волгин
23.10.2014 09:26
нито е свален от ефир, нито му е забранено да изразява гледната си точка. Къде точно е цензурата при това положение?
Беше свален около изборите, когато навсякъде, в т.ч. и в новините, беше забранено /по закон/ да има политика в ефира.
цитирай
24. angpiskova - ПП.
23.10.2014 10:28
Многократно, в т.ч. и тук, съм защитавала правото на Петър Волгин да изразява позицията си. Мнението ми по въпроса не е променено.
цитирай
25. tropik - Съгласен съм,
23.10.2014 10:33
angpiskova написа:
нито е свален от ефир, нито му е забранено да изразява гледната си точка. Къде точно е цензурата при това положение?
Беше свален около изборите, когато навсякъде, в т.ч. и в новините, беше забранено /по закон/ да има политика в ефира.


това да ти резнат половината от времето на предаването и в него да ти включат външно за предаването лице, което да черпи слава от бранда му е просто "промяна на схемата". Дали пък да не го прекръстят "Репортаж с примка на шията"?
Та "Конструкцията" на Калин Манолов, който е добър но публично неизвестен, ще може да събере такава аудитория, като "Деконструкция", самостоятелно?

Естествено се сменя и бранда на предаването на Събота 12+3. Дали пък да не върнат старото 12 плюс, пляс...?
Мисля, че и при вас половината новини може да ги чете друг.....
цитирай
26. tutankhamon661 - angpiskova
23.10.2014 10:47

Страшни коментатори има при теб!

Венцивалери е сътворил някакво изумително словоблудство, опитвайки да ни убеди, че можеш да критикуваш висш държавник без това да се отнася за системата – все едно системата не се състои именно от държавниците, т.е. говориш ли за едното, значи засягаш и другото. Неизбежно е.

Коментарът на Tropik и твоята забележка ми напомнят, че комунистите колкото мразят и не допускат дори дребно несъгласие, толкова не се чувстват длъжни самите те да спазват законите. Няма да забравя как в изборен ден Станишев агитираше по телевизията, смятайки че никой няма право да го спре, защото в противен случай ще проплаче заради криворазбрана “цензура”.

Tакива са комунистите: не притежават морални задръжки. Изпитват страх само от закона, а някои и от него не се плашат. Отдавна им е обяснено и те са приели, че нямат право на лично мнение, защото Партията ги облъчва чрез медиите и те само пригласят.

цитирай
27. tutankhamon661 - vencivaleri1951
23.10.2014 10:47

Венци, аз лично познавам човек, който одобряваше системата, но си позволи да критикува министър и заради това пострада сериозно. Значи обратното на твоето твърдение и покaзва колко е “истина" казаното от теб.

цитирай
28. vencivaleri1951 - Смяташ ли, че на мен ми е лесно да го напиша?
23.10.2014 10:49
angpiskova написа:
Споменаването на Фотев тук не е най-уместно - лично познавах поета. Запознахме се няколко години, преди да си отиде.


Как мислиш, че този пълен с достойнство, а и достойнства човек /след като го познаваш/ се е чувствал със спрян телефон, ток и проче. Познаваш го в периода в който е болен вече. А знаеш ли , че е "прескачал" лекарствата си и знаеш ли защо?
Като си го познавала "вдигнала ли си вой " за положението му.
Ами днес за яворов??? Тарикатите осъдиха на всички истанции "изхвърлявето" на
поета. Ентусиастите в полза на достойнството и на този голям поет загубиха всички битки. Ситуацията се споменава само в "жълтите вестници" и то като пикантерия преди всичко.
Защо и как вдовицата на Дамян Дамянов да изхрани семейството си прописа чалга? При това с досто пиперлив език. Получи рамо единствено от ДПС-и това бе гавра с памета на поета. Който познава писмата му на тема турсия етнос у нас ще разбере.
Точно за такива теми според мен трябва да се говори и пише. Защото ако подобни хора или паметта за тях са поставени на унижения какво остава за нас-простосмъртните. Лично аз смятам, че мисията на журналиста е не да отразява "драмата" между някои си Тачо, Калканджиева и още някаква си, а да разсъждава
защо тази "драма" вълнува много хиляди които си лягат с това пошло предаване, а не със стиховете на Дамянов, Фотев, Яворов.
И смятам че е уместно да се говори за това. Закъснели сме дори с говоренето. Защото повечето от будителите които чевстваме са списвали и вестници, и списания. Правели са нелицеприятни неща помежду си-завиждали са си, интригантствали и проче, но никога не са били безразлични към страна и народ.
Днешният журналист /донякъде държавните медии правят изключение/ е по длъжностна характеристика безразличен към всичко към което е безразличен собственикът на медията. Медиите на Прокопиев ще воюват с медиите на мамата на Пеевски, но журналистите в тях никога няма да напишат, че компрадорския капитал е в генезиса на тази война
цитирай
29. batogo - !!!:))) Поздрав!
23.10.2014 12:10
Докато хората на всяка цена си пазят хляба, което ги прави подвластни на страха от изгонване и ги превръща в послушни ратаи, у нас няма да има нищо свободно - нито медии, нито силно гражданско общество, нито достойно управление на държавата. Едва когато повечето хора започнат да държат на честта, достойнството и принципите си, когато предпочетат истината си, тогава нещата ще се променят към нещо по-стойностно!
цитирай
30. angpiskova - Не е резнато
23.10.2014 13:55
половината предаване на Волгин. Информирайте се по-добре.
Иначе, четенето на новини също не е за всеки, но не искам да навлизам в тази тема.
Венци, казвам това и спирам дотук - НЯМА друг български поет, за чието положение медиите да са вдигали толкова шум.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: angpiskova
Категория: Политика
Прочетен: 1319152
Постинги: 618
Коментари: 13552
Гласове: 29616
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Май, 2018  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031