Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2014 15:17 - Людмила Улицка: Над Русия всеки момент може да се спусне нова Желязна завеса
Автор: angpiskova Категория: Политика   
Прочетен: 5373 Коментари: 33 Гласове:
44

Последна промяна: 02.09.2014 08:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Руската политика днес е самоубийствена и опасна, тя представлява заплаха най-вече за самата Русия, но може да се окаже причина за нова Трета световна война. Всъщност тази война вече започна. Локалните войни в Чечения, Грузия, а сега и в Украйна са нейният пролог. А епилогът едва ли ще има кой да напише".
Това е откъс от есето на Людмила Улицка "Сбогом Европа", публикувано в списание "Шпигел", което предизвика широк отзвук.


- Когато прочетох есето ви, веднага се сетих за стихотворението на Лермонтов "Сбогом, немита Русия". Разликата между двете творби е повече от век и половина. И все пак от него ли ви дойде идеята?
- Не, ни най-малко. Не аз съм първата, която произнесе думата "Сбогом". Подобна статия написа и писателката Светлана Алексиевич - също за сбогуване с Европа. Просто ситуацията в съвременната политика е толкова печална. Струваше ми се, че ние споделяхме някои европейски ценности, а днес се отказваме от тях.
- Наистина ли мислите, че Русия е стигнала до такъв мрак, че не може да излезе от него, освен ако не мине през много остра криза?
- Боя се, че кризата вече започна, а изходът се очертава като изключително сложен. Да се надяваме, че няма да се превърне в пълномащабна война. За съжаление войната вече е факт, загиват хора и не мога да кажа, че погледът ми към бъдещето на нашата страна е оптимистичен.
- Очаквате ли тази война да обхване и други страни извън Русия и Украйна?
- Светът днес стана доста по-тесен, отколкото беше преди 150 години. И събитията, които днес се разгръщат в Русия, не могат да не влияят на световното разпределение на силите. За съжаление има вероятност тук да бъдат обхванати и други страни. От началото на Първата световна война изминаха точно 100 години и трябва да признаем, че има много аналогии със ситуацията в момента - огромен национален подем, войната се харесва на хората, 82 процента от народа ни подкрепя тези военни действия. Предполагам, че след известно време ще дойде моментът на отрезвяването, но засега голямата част от хората са много доволни. Аз, за съжаление, съм към малцинството, които гледат негативно на тази ситуация и смятам, че стоим на прага на Трета световна война.   
- Все пак сме в 21-ви век, до Франция и Германия може да се стигне за 2 часа, вие самата скоро бяхте в Австрия. Русия също е в Европа, а обмяната - политическа, икономическа и културна, е двустранна. Това не дава ли известна надежда?
- Проблемът е, че в това отношение ние имаме доста горчив исторически опит. Днес няма Желязна завеса, но пък тя придобива друга форма - икономическа. И ние нямаме никакви гаранции, че утре границите няма да се затворят. Тогава няма да виждаме нито Австрия, нито Франция, нито пък други страни. Живяхме по този начин в продължение на цели 70 години.
- А вие опитвали ли сте се да разговаряте с ръководството на Русия за неговата външна политика?
- О, не, не. Аз изобщо не заемам такъв пост, който би ми позволил да разговарям с президента, нито пък мисля, че такава среща може да се състои или че той е готов да ме изслуша.
- Но нали самата вие пишете във вашето есе как в Австрия политиците общуват с културни дейци. Нима това в Русия е невъзможно?
- Не, въпросът е там, че сред интелигенцията също има голям разкол и много хора от творческата интелигенция изцяло подкрепят политиката на днешното ръководство. А това е много тъжно.
- Има обаче от една страна Никита Михалков, от друга - Андрей Кончаловски - и двамата на противоположни позиции....
- Да, дори ще отбележа, че това е много интересна ситуация. Тя, в известен смисъл е нещо като метафора на всичко, което се случва. Никита Михалков и Андрей Кончаловски са братя. И тук е основният драматизъм - в   разединението дори вътре в семействата, а това пронизва цялото ни общество.
- Прочетох за провалилата се ваша пресконференция в сградата на ИТАР-ТАСС под претекст за спукана тръба. Някой обади ли ви се да се извини или да ви покани на втора пресконференция?
- Не, разбира се. Тя беше отменена, изобщо не стана въпрос, че тази пресконференция ще се състои. И моята статия "Сбогом, Европа", явно че напълно зачеркна възможността за провеждането й.
- Извън този случай, усещали ли сте друг натиск?
- Не, аз се отнасям доста спокойно и към всичко това, защото съм неангажиран човек и говоря само от свое име. Може би моят глас е твърде нежелан за някого, но какво да се прави?
- А дали новата политика на цензура не се нарича "изолация"? Виждаме, че хората, които протестират срещу войната в Украйна у вас са единици и остават сами...
- Аз все пак съм литератор и по-скоро бих могла да говоря за цензура в областта на литературата. Досега нито веднъж в живота си не съм изпитвала никакви ограничения, те в повечето случаи засягат медиите. Има информационен натиск и значителна част от хората, които получават информация от телевизията и радиото, са много податливи - предпочитат да слушат това, което се говори по радиото и да го приемат за чиста монета. А това е доста съмнителна информация, защото на другата страна някак не се чува гласът. Хората, естествено, получават само единствената гледна точка, която им се предлага.
- Били ли сте в България скоро?
- Да, преди две седмици се върнах от България. Аз идвам в България почти всяка година, там почиват внуците ми и аз дойдох да се видя с тях. Самата аз живея в България в едно отдалечено селце и виждам, че животът много прилича на стария съветски живот - доста беден. Иначе, много мили и симпатични хора живеят в това селце.
- Според вас, провървя ли ни с встъпването в ЕС?
- Живеем в такъв сложен свят,  но мисля, че е добре за България, че влезе в Европейския съюз. България има тежките си проблеми като всички страни в Европа, особено в Източната й част. И от цялата си душа пожелавам на България да реши проблемите си, да се развива. Надявам се, че Европейският съюз ще помогне за това.
- Нека да завършим с едно завръщане малко по-назад - по образование сте биолог генетик и сте работили в Института по обща генетика. Смятате ли, че бащата на тази наука - Вавилов, се е родил доста рано за Русия?
- Вавилов направи толкова много през живота си. Той беше учен от огромен, планетарен мащаб и успя да направи толкова много. За съжаление си отиде доста рано, след като лежа и в затвора. Той обаче създаде голяма школа по генетика, която по-късно беше унищожена.  Но това беше период, в който съветската генетика беше в силен възход и имаше такива невероятни учени. Една част от тях загина, друга оцеля. Аз обаче имах късмета още в първата си година отново да уча генетика, която пак бяха разрешили. И много от тези, които оцеляха от времената на гоненията, бяха мои учители. Така че имах изключително образование. Общувах с първокласни световни учени, а това беше най-интересният период в живота ми.
  
bnr.bg/post/100455155/pisatelkata-ludmila-ulickaa-situaciata-mejdu-rusia-i-ukraina-prilicha-na-nachaloto-na-parvata-svetovna-voina




Гласувай:
58
14



1. tutankhamon661 - angpiskova
01.09.2014 15:37

Кой иска диктатура? Онзи, който при свободна конкуренция е обречен на провал. Единственият му шанс да го промени е отстраняването на противника чрез нечестен похват. Tова е предназначението на Желязната завеса.

цитирай
2. angpiskova - Кой иска диктатура? Онзи, който ...
01.09.2014 15:41
tutankhamon661 написа:

Кой иска диктатура? Онзи, който при свободна конкуренция е обречен на провал. Единственият му шанс да го промени е отстраняването на противника чрез нечестен похват. Tова е предназначението на Желязната завеса.



Разбира се. Както и да попречи на тези, които могат все пак да работят, за да се крепи режимът, да се спасят навън.
цитирай
3. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
01.09.2014 15:47

Днес видях една блогърка да се позовава на Кисинджър – казал, че в някои държави диктаторите са необходимост. По-надолу дори пише защо го е казал – част от хората не са дорасли за демокрацията, т.е. тя не е за всеки. Има предвид точно комунистите и други видове лузъри, които се позовават на демокрацията, обръщайки я на анархия и свободия. В този смисъл го е изказването му, но комунягите го тълкуват, както им изнася – изкараха и него “комунист”, подобно на Роджър Уотърс.

Като защитават диктатурата, защо не са съгласни с американска или някаква друга диктатура, а скачат дори без опит да им бъде налагана такава, т.е. против са всеки законен и нормален опит за контакт? Понеже искат диктатура, ама само ако е комунистическа, и по-специално - ако други са мачканите. Посегнат ли на тях, веднага ще си променят мнението. Ето защо говорим за обективна истина, а останалото са просто лични мнения и интереси.

цитирай
4. dolce - ето ти и отговора
01.09.2014 16:37
""Има информационен натиск и значителна част от хората, които получават информация от телевизията и радиото, са много податливи - предпочитат да слушат това, което се говори по радиото и да го приемат за чиста монета. А това е доста съмнителна информация, защото на другата страна някак не се чува гласът. Хората, естествено, получават само единствената гледна точка, която им се предлага. ""
който търсиш Писковице. И помни не съм те забравил, нито теб нито тези като теб създаващи списъци. Ще ви дойде времето. На лъжата краката са къси, а твоите най вече!
цитирай
5. angpiskova - Долсе,
01.09.2014 16:41
и аз не съм те забравила, а и не само теб:)
Имай го предвид:)
Заплахата за физическа разправа е наказуема по закон.
цитирай
6. tutankhamon661 - 4. dolce
01.09.2014 16:46
dolce написа:
""Има информационен натиск и значителна част от хората, които получават информация от телевизията и радиото, са много податливи - предпочитат да слушат това, което се говори по радиото и да го приемат за чиста монета. А това е доста съмнителна информация, защото на другата страна някак не се чува гласът. Хората, естествено, получават само единствената гледна точка, която им се предлага. ""


Да, точно така беше в България при комунизма.
Вече не е и това ви ядосва. А нормалните хора се радват.

цитирай
7. vencivaleri1951 - И едно друго мнение по темата ...на "примат":)
01.09.2014 16:58

Солженицин: Ставащото в Украйна, още от фалшивата формулировка за референдума през 1991 г. (аз вече за това писах и говорих), е моята постоянна мъка и болка. Фанатичният натиск и преследване на руския език (който в предишните социологически проучвания беше признат за свой основен от над 60% от населението на Украйна) е просто една зверска мярка, насочена срещу културната перспектива на самата Украйна. Огромните простори, които никога не са се причислявали към историческа Украйна, като Новорусия, Крим и целия Югоизточен край, насилствено са вмъкнати в състава на днешната украинска държава и нейната политика, която алчно желае да влезе в НАТО. За цялото управление на Елцин нито една негова среща с украински президенти не е минавала без капитулации и компромиси от негова страна. Премахването на Черноморския флот от Севастопол (който никога и при Хрушчов не е бил преотстъпван на УССР) е подло злостно оскверняване на цялата руска история през XIX и ХХ в.

От Солженицин съм чел " Един ден на ИванДенисович" и донякъде " Архипелаг ГУЛАК" От Улицка две или три книги -"Сонечка.Бедни роднини" , някаква за някй си Шурик и още една мисля. За разлика от Солженицин се чете леко и за радлика пак от него тя е машина за книги доколкото следя какво излиза в русия.
След двадесет години , обаче никой няма да знае коя е Улицка, а Солженицин ще е икона. И то е така защото "икони" остават пророците в публицистиката. Цитирах негово изказване от преди десетилетие което е едно към едно на ставащото днес. И като пръст в раната звучат мислите му за Крим и Новорусия.

"За немитая Россия" :
Голям спор има в Русия дали е на Лермонтов. Не е намерено сред коректурите му/ Нали знаеш, че само това е оставил за разлика от събеседницата ти/ Това стихотворение е пародия на едно от най великите стихотворения на Пушкин и повечето критици смятат, че Лермонтов не би могъл да породира върху стих на АС. Двама /академик и професор/ се биха в ЛГУ на тази тема.:) Смята се , че е на Минаев-сатирик и кодошлия
цитирай
8. tutankhamon661 - vencivaleri1951
01.09.2014 17:16

Tи като културен човек одобряваш ли заплахите на Dolce към Ангелина и семейството й?

цитирай
9. angpiskova - Венци,
01.09.2014 17:17
не знам как провидя толкова далеч в бъдещето:)
Аз смятам /не твърдя/, че Улицка ще остане в историята на литературата с есето "Сбогом, Европа". За другите й книги не мога да взема отношение.
цитирай
10. planinitenabulgaria - Интелигентният човек става все по-голямо богаттво,
01.09.2014 18:00
защото системата на постсоциализЪма бълва примати. Някои от тях коментират и в Блог. бг. Имам реплика към г/жа Улицкая:
Трета световна война няма да има. Днес войните ще се водят икономическими способами, а не военнами. В това отношение Русия наподобява не на изостнала колониална страна, а нещо още по-лошо - тя вече нищо не може да произвежда освен оръжие за черния пазар, нито технологии има, нито бази, нито учени. Не може да продаваш природна суровина и от това да живееш. Русия умира с този президент и след 2020 г, когато ПРО бъде готов с нея ще се случи това, което се случи на Сърбия по време на юговойната. Силите в света днес не са в съотношението да започне ТСВ. Тя ще е на дневен ред ако се срути долара. Скоро обаче ще започне нещо, което никак няма да е приятно на Западна Европа. Подгонени от беднотията и отчаяни от безпътицата, до която олигарсите докараха Русия, от нея такава икономическа бежанска вълна ще се засили към Европа, че ще се видят в чудо. В големите градове от далавери, от шашми и услуги руснаците имат някакви доходи, но по цялата страна доходите на хората са по 35 долара на месец. Непрекъснато затягащите се икономически санкции ще допринесат Путин и тях да не може да плаща. И началото на разпада ще стане факт. Това го чактат от 300 години в завладения от руснаците Кавказ.
цитирай
11. getmans1 - Здравейте, изключително впечатление ми прави начина по който тази Г-жа говори за ....
01.09.2014 18:35
... за Родината си, за народа си, за Руската политика!

А ето вижте какви ги плещят едни „ достойни“ българи при точно анологичен случай, за филм на Руска телевизия:

https://www.youtube.com/watch?v=A-Ro0qbbAPU

Малко е дълго но дори да клъвнете по малко от тук и от там за минутка, ще ви стане ясно защо двете мишки дават интервю на тавана а другите са просто едни примати недостойни дори да ги наречеш, ПРЕДАТЕЛИ. А и коментарите под видеото си заслужават.

цитирай
12. vencivaleri1951 - Долче не е прав!
01.09.2014 19:22
tutankhamon661 написа:

Tи като културен човек одобряваш ли заплахите на Dolce към Ангелина и семейството й?



На Ангелина не са и къси краката!
цитирай
13. tutankhamon661 - vencivaleri1951
01.09.2014 20:12

За твое сведение: ако мой приятел/съмишленик си позволи да заплашва така и то човек, който дума не му е казал, на мен не ми е проблем да го упрекна в прав текст. Който и да е.

Но аз нямам такива приятели, защото такъв изрод не може да ми бъде приятел.

Ммда, въпрос на приятелства, въпрос на контакти, въпрос на ценностна система ...

А големи ПРИКАЗКИ всеки може да говори. Bажно е какво извършва на практика.

цитирай
14. vencivaleri1951 - Ангелина, аз съм древен:)
01.09.2014 20:17
angpiskova написа:
не знам как провидя толкова далеч в бъдещето:)
Аз смятам /не твърдя/, че Улицка ще остане в историята на литературата с есето "Сбогом, Европа". За другите й книги не мога да взема отношение.


Имам много интересни студентски години от към допир с големи личности. Прпуснах Солженицин да го чуя Іходих на хокей:( Бил съм на сказки на Сахаров, ходил съм на концерти на Окуджава и Висоцки. Били са ме на протест за Буковски/ истина е , че мислех , че протестирам за Чарлз Буковски:))))/ Връзвал съм се за оградата на църква/ бяха пуснали слух че ще я бутат, а те я преместиха изрязаха чим под нея и сложиха чима на релси// . Ти ако ходиш на протести ходиш по джапанки, а аз слагах хокейни кори и подплънки на демонстрации. Ти представяш ли си десетки хиляди млади хора които пеят арията на княз Игор " Дайте , дайте мне свободу"....И гопуснаха Буковски след два дена. Само , че той днес предаде тези хора, а предаде и миналото си. Ти взе от него интервю, четох го, слушах го как мънкаше на пресконференция, че не го допуснали на избори за президент понеже бил с двойно глажданство, а и не му гарантирали пенсията/американската/ ако се откаже и се явел на избори...Жалка работа...
Тогава през седемдесете ми се струваше, че Сахаров е изперкал като четях от самиздат лекциите му. Той предвиждаше сгромолясването на СССР-най вече поради старците в Политбюро и ЦК. Той не говореше на дребно/а и безопасно/ за пусита, за правата на гейовете и не зад граница, а по площадите и Залите в страната си. Говореше против светая светих-КПСС и генралния и секретар и КГБ. Тоест сериозна опасност имаше за живота му.
Да се критикува днес Кремъл, путин си е направо безобидно. Кой би чул за Улицка освен книгоманите ако не бе критикувала Русия и Путин специално? Може да не го прави зарад трибуна, може да е от сърце но уверяма, те тя не разбира народа си, не разбира процесите които текат.До октомври не приключат ли нещата в Донбас с Украйна е свършено. Казвам го с тъга!
цитирай
15. perrorabiosotannen - !
01.09.2014 20:21
getmans1 написа:
... за Родината си, за народа си, за Руската политика!

А ето вижте какви ги плещят едни „ достойни“ българи при точно анологичен случай, за филм на Руска телевизия:

https://www.youtube.com/watch?v=A-Ro0qbbAPU

Малко е дълго но дори да клъвнете по малко от тук и от там за минутка, ще ви стане ясно защо двете мишки дават интервю на тавана а другите са просто едни примати недостойни дори да ги наречеш, ПРЕДАТЕЛИ. А и коментарите под видеото си заслужават.


Аз го изгледах, не мога да коментирам, но ми се стори, че някои работи за които се говори във видеото са истина. В крайна сметка каквото сме си надробили това ще сърбаме, тарикатлъка се плаща скъпо. Съжалявам.
цитирай
16. pesho - В своето последно интервю Картър ...
01.09.2014 21:12
В своето последно интервю Картър заяви, че САЩ заслужено е получила образът, според който държавата „разпалва въоръжени конфликти практически по всякакъв повод”.


Джими Картър за пореден път разкритикува агресорската външна политика, която САЩ води.

„Можете да погледнете хронологията: след края на Втората световна война до днес САЩ практически са били постоянно във война някъде. Има около 30 държави, с които ние сме предизвикали въоръжен конфликт“, заяви пред изданието „Салон” бившият президент на Съединените щати.


Картър припомни и лицемерното изказване на държавния секретар на САЩ Джон Кери, че да се атакува и нахлуе в чужда държава през 21в. е неприемливо. Интервюиращия журналист запитал бившия президент не е ли това същото, което САЩ направиха с Ирак, например.

„Напълно вярно, отговорил Картър. Ние направихме това. И през цялото време правим това. За съжаление, такъв е Вашингтон. И това продължава вече много години”, отговорил Джими Картър
цитирай
17. perrorabiosotannen - $$$%
01.09.2014 21:41
pesho написа:
В своето последно интервю Картър заяви, че САЩ заслужено е получила образът, според който държавата „разпалва въоръжени конфликти практически по всякакъв повод”.


Джими Картър за пореден път разкритикува агресорската външна политика, която САЩ води.

„Можете да погледнете хронологията: след края на Втората световна война до днес САЩ практически са били постоянно във война някъде. Има около 30 държави, с които ние сме предизвикали въоръжен конфликт“, заяви пред изданието „Салон” бившият президент на Съединените щати.


Картър припомни и лицемерното изказване на държавния секретар на САЩ Джон Кери, че да се атакува и нахлуе в чужда държава през 21в. е неприемливо. Интервюиращия журналист запитал бившия президент не е ли това същото, което САЩ направиха с Ирак, например.

„Напълно вярно, отговорил Картър. Ние направихме това. И през цялото време правим това. За съжаление, такъв е Вашингтон. И това продължава вече много години”, отговорил Джими Картър

Е т'ва драги Пешка е разликата между едните и другите, не знам дали се изясних, говоря за автокритика или наречи го ако искаш свободно изразяване без страх. Бъди жив и здрав и да слушаш.
цитирай
18. pesho - Мнозинството хора в развитите д...
01.09.2014 22:30
Мнозинството хора в развитите държави използват интернет ежедневно и правителствата злоупотребяват с това, за да разширят силата и контролът си, отвъд нужното и допустимото“


„Вярвам, че в тази точка на историята най-голямата заплаха за нашата свобода и начин на живот идва от страха от всезнаещите Държавни власти, които ни държат под контрол и за които ние сме имена и цифри в техните документи“
„Правителството си е осигурило власт, която няма право да притежава. Власт без публичен надзор. Резултатът – хора като мен, които имат свободата да отидат по-далеч, отколкото им е позволено“
„Съвестта ми не допуска да позволя на американското правителство да нарушава основни човешки права и свободи на американците и хората по света с тази машина за масово наблюдение и подслушване, която тайно изграждат“
„Националната Служба за Сигурност (NSA) имат инфраструктура, позволяваща им да прихванат почти всичко“
„С този капацитет огромната част от лични комуникации биват автоматично погълнати без да е нужно насочване. Ако исках да видя вашите имейли, или телефона на жена ви всичко, което трябваше да направя е да използвам прихващането. Мога да видя вашите имейли, пароли, кредитни карти…“
„Всеки анализатор, по всяко време, може да се насочи към всеки. Седейки на бюрото си аз имах правото да подслушвам всеки – вас, вашия счетоводител, федерален съдия, дори президента“
„За да правят това, NSA практически прихваща комуникациите на всички. Системата ги събира и филтирира, след което биват анализирани. Така че, когато искат да прихвнат някой свързан с чуждо правителство, или запозозрян за тероризъм те прихващат ТВОЯТА кореспонденция“
„Когато сенаторите ни запитаха за мащабите NSA отговори, че няма капацитет да даде отговор на този въпрос. Ние имаме този капацитет, аз имам карта, на която може да се види къде хората са следени най-много. Ние събираме повече данни за американци, отколкото за руснаци“
„….Те искат да направят всяка форма на разговор и поведение разкрита за тях“
„Дори да не правиш нищо лошо ти си наблюдаван и записван. Стигна се дотам, че е нужно само един разговор, макар и от грешен номер към теб да бъде прихванат. Тогава всяко твое решение, всяка твоя среща с приятел и всяка твоя кореспонденция се превръща в предмет на анализ“
„Правото на правителството да заплашва своите граждани с засрамващи компромати, събрани по този начин, противоречи на публичния интерес“
„Всеки, навсякъде, вече знае колко са се влошили нещата и може да вземе решение за себе си дали е готов да пожертва личната си свобода на слухтящата власт“
„Не искам да живея в свят, в който всичко което правя или казвам се наблюдава. Това не е нещо, което смятам да подкрепям или да живея с него“
„Не искам да живея в свят, където няма лично място. И най-вече – свят, в който няма място за интелектуално проучване и творчество“
„Нямам намерение да крия самоличността си, защото знам, че не съм сторил нищо грешно или лошо“
„Търсех лидери, но осъзнах че лидерството е това да действаш пръв“
„Има по-важни неща от парите. Ако исках да спечеля пари щях да продам документите (документите от програмата „Призма“-бел.ред.) на която и да е чужда държава и да стана супер богат“
„Най-големия страх, който имам сега е, че нищо няма да се промени след това, което сторих. Хората нямат воля да поемат рисковете, които са нужни, за да защитят собствените си права. Службите ще продължават да искат повече правомощия, повече власт под предтекста на „нова заплаха“, а хората няма да правят нищо“
„Ще бъда удовлетворен, ако службите и организациите, които контролират света, който обичам бъдат разкрити незабавно“
„Не може да се изправиш срещу най-могъщото разузнаване в света и да не приемеш рисковете“
„Знам, че медиите обичат да персонализират политическите дебати и знам, че правителството ще ме сатанизира“
„ЦРУ има пункт дори тук, в Хонг Конг, по-надолу по шосето. Знам, че ще „съжителствам“ с тях до края на живота си, независимо колко дълъг ще бъде той“
„Знам, че ще бъда принуден да страдам заради информацията, която разпространих. И че запознаването на обществеността с това бележи моят край“
„Няма спасение за мен“
„Притеснявам се за семейството и близките си, които вече няма да мога да защитя, това е нещото което ме държи буден нощем“
„Не очаквам да видя дома отново“

Едуард Сноудън
цитирай
19. perrorabiosotannen - $
01.09.2014 22:33
За мен истината е, че докато си въртим дупето (с извинение) към този или онзи винаги ще е така или нямаме достойнство? И това не е от вчера.
цитирай
20. perrorabiosotannen - Колкото до Райчевия Андрей...
01.09.2014 22:44
Не знaм точно как се казва, извинявам се, не го разбрах добре какви ги плещи, говори руски смешно знам, че е болшевик и така, колкото по - малко за него, толкова по - добре.
цитирай
21. pesho - Тук съм съгласен с теб, но не разб...
01.09.2014 22:52
Тук съм съгласен с теб,но не разбирам защо трябва военната ни доктрина да е превод.
цитирай
22. ok3223 - Ма Ангелинке
02.09.2014 08:40
Хората не спят и те четат и нощем. Бравос ...
ТУТАНО май не спи, и резултата е налице.
И ти ли се приши към тази Улицка и се каниш да си припишеш заслугата нейна, че е използвала свободата на словото в Русия да изкара някое евро за сметка на истината. Благословено и добре платено занимание на много пишещи нейни братя и сестри като теб и Тутанчо.
Четете бре. Кой предизвика под фалшиви предлози войните в Ирак, Либия, Афганистан, а сега в Сирия и Украйна.
Ти поне требе да знаеш истините за Украйна, защото се разходи до там и изкара добри парици за тази разходка.
За кой и е на Русия ЕС, Европа. Та тя сама си е континент и ЦИВИЛИЗАЦИЯ, И по МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ И по ТЕРИТОРИЯ ...
На какво може да се поучи от ЕС, от немците, от французите ... от Англия и САЩ.
Как се правят преврати и избиват с хиляди в Югославия, Ирак, Афганистан, Либия и сега Сирия и Украйна ... На това ли?
На тази политика требе да се сложи край ...
И ТОВА Е, ОСНОВАТА
цитирай
23. angpiskova - 06:51 - ok3223 :)
02.09.2014 08:52
Не спят, наистина. Особено някои от тях:)
цитирай
24. josarian - Здравей Ангелина, поздрави!
02.09.2014 09:43
Вчера слушах интервютото ти. Дано руската интелигенция се осъзнае - колкото по-бързо, толкова по-добре. Хора като Людмила Улицка са нужни в момента на Руссия - само тогава, тя ще се превърне наистина във велика Държава. В момента е само Голяма Сила, държаща се като нагъл хулиган. Путлеристи те данеказвамкакви, ги пращам данеказвамкъде.
цитирай
25. vmir - Старшито окечо е много кахърен, че не може вече да трепе безнаказано хората.
02.09.2014 09:44
Затова все му се струва, че други му отнемат тази функция. Брей, какво нещо е навика. Тцтцтц. Направо трагедия.

Старши, на твое място щях да взема две тухли и да започна да си чукам с тях собствените топки. Чувал съм, че било голям кеф когато не улучиш. Почти като да улучваш топките на жертвите си. Нядявам се вече да не ти се колят по много хора наведнъж, че не останахме много в България.
цитирай
26. ok3223 - Значи МЪРЗЕЛИВКО
02.09.2014 11:17
анонимен написа:
лично мен тези ЕЛЕМЕНТАРНИ истини не ме впечатляват защото може да ги чуеш навред дори и от полуграмотни цигани, но е друго когато ги казват бивши министри и настоящи политици и манипулатори на общественото мнение.

Съжалявам че не Ви е направило впечатление че сме на този хал само заради това че сме се „омързеливили“ щото сме получавали всичко на готово от СССР и то цели 45 години, че виновните са разните му там НПО-та и „тинк-танк“-ове, ЕС и САЩ.

@perrorabiosotannen, съжалявам че думите на А. Райчев не са Ви обидили и затова че сигурно не знаете но след 1990 „Великия“ СССР имаше дългове към „мързелива“ България и години се влачеха преговори само и само да го намалят и платят по-малко.

СССР - ро имал дългове към България, които ... Лъжите ти са просто малоумни лъжи.
Та те ни "продаваха" бензина по 10ст.литъра.
Почти всяка година Тошо изпросваше от Брежнев подарък по 1 милиард преводни рубли, за да върже бюджета.
Купуваха всичко, което произвеждахме, макар че не бе много качествено, имахме индустрия, правехме компютри.
Бил съм там няколко пъти. Обикновените руснаци, даже в Москва и Ленинград, живееха по- бедно от българите.
Готовановци бяха мноого от републиките, особено азиатските, и руснаците бяха убедени твърдо, че РСФСР служи за донор на републиките и просещи като нас.
ЗАТОВА РАЗТУРИХА СССР И СОЦ. ЛАГЕРА.
вСЯКА КОЗА НА СВОЙ КРАК. НА САМОИЗДРЪЖКА МИНАХА СИТЕ РЕПУБЛИКИ И СТРАНИТЕ ОТ СОЦ.ЛАГЕРА КАТО БГ.
ДНЕС РУСНАЦИТЕ ЖИВЕЯТ, КАТО ЦЯЛО, МНООГО ПО-ДОБРЕ И БОГАТО ОТКОЛКОТО ПРИ СОЦИАЛИЗМА, КОЙТО БЕЩЕ САМО НА ДУМИ .
Подариха ни стотици танкове, много десетки модерни самолети, ракети със среден радиус, и много военна и не само военна техника без да ви вземат и лев.
Ха сега иди и купи самолет или хеликоптер 3-та употреба от НАТО, да видиш колко милиона ще ти сакат за всеко парче. Самолети за бракуване, защото нови не можем да си позволим. ЗА ракети да не говорим, ще ни се изсмеят.
Почти сите от соц.легеро ЦИЦАХА ОТ СССР.
лЪЖИ, АМА С АКЪЛ.
цитирай
27. angpiskova - Окейчо,
02.09.2014 11:19
честно казано, мисля, че ти е време да поспиш след такова будуване тази нощ.
Съжалявам, че Улицка и моята персона са нарушили съня ти:)
цитирай
28. angpiskova - В заключение
02.09.2014 11:53
- повечето от вас сигурно помнят отношението към Солженицин в съветския лагер преди половин век. Може би след 50 години и Улицка ще бъде оценена по същия начин. Късно, за съжаление.
цитирай
29. vmir - 28. ok3223,
02.09.2014 12:27
Прост си бе, старши. Искаш да трепеш, щото са ти казали, че човека лъже. Вземи прочети колко е струвал петрола преди 50 години и сега, пък тогава напиняй. Колко хора си изтрепал щото са ти казали, че лъжат, а? То само с трепане не става. Трябва и акъл.
цитирай
30. angpiskova - Окейчо,
02.09.2014 12:47
нали ти казах да вървиш да спиш? Хайде, че глупостите ти доста набъбнаха откъм количество. Това важи и за другия фатмак - Долсе, който има къса памет. Но моят блог помни - постарала съм се.
цитирай
31. vencivaleri1951 - И какво е било отношението към Солженицин в съветския лагер?
02.09.2014 13:13
Ти родово може би имаш спомени какво е било казионното отношение в творческите съюзи . Да, изпращаха протестни декларации, критикуваха от редиците си хора дръзнали да кажат нещо в негова защита.
Зад Солженицин стоеха не само западните редакции и студия. Милиони го четяха, хиляди го слушаха и следваха. Разликата между Солженицин, Сахаров, Висоцки и нароилите се перестроечни "десиденти" е в това , че цитираните първо бяха патриоти , след това десиденти. Те бяха остри, язвителни в изказа си вътре в Съюза, Русия, но нито дума не казаха навън против страната си.
Да сравняваш Тези хора с Улицка е все едно да сравниш БиБиСи с кое и да е наше радио или телевизия. След 50 години Улицка никой няма да знае коя е и ще ти кажа защо. Руснаците имат доста неизвестни навън автори от 19ти, 20ти век защото имат плеяда от гениални творци по това време. Несправедливо, но е лош късмет да се родиш в толкова даровита от към творци държава. Улицка създева не лоши жетски образи, но уви---Каренина, Воскресиние, м-мБовари ...вече са написани:)
цитирай
32. angpiskova - Венци,
02.09.2014 13:20
нямам време за безсмислени спорове. Наистина.
Аз смятам Улицка за много по-голям патриот от огромната руска маса. И с това приключвам.
цитирай
33. angpiskova - Окейчо,
03.09.2014 11:13
нали знаеш, че понякога те пускам да се излагаш, но не мога да допусна вечно да оакваш блога ми?
Най-малко смятам да се оправдавам пред неграмотни глупаци като теб. Ясно ли ти е?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: angpiskova
Категория: Политика
Прочетен: 1319171
Постинги: 618
Коментари: 13552
Гласове: 29616
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Май, 2018  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031