Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2012 22:17 - Набедената зелена енергия за поредното отупване на брашнения чувал
Автор: angpiskova Категория: Политика   
Прочетен: 3350 Коментари: 37 Гласове:
55


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  След като днес ни сервираха поредната токова секира, реших да проведа един разговор с хората в едно друго пространство. И да си изясня как, аджеба, тази зелена енергия, която представлява един минимален процент от общата ни енергия, може да доведе до подобно повишение на цените на тока. И ето какви отговори получих:

Само че никоя от медиите не спомена в емисиите си, че е НАМАЛЕНА със 50% изкупната цена на зелена енергия. Това си е чиста проба стратегически поставена пречка пред желаещите да станат производители. Междувременно е изменена и наредбата за производство на електроенергия и то в бариери и спънки, трудно преодолими от мнозина.

Този коментар беше от човек, който се занимава с производството ТОЧНО НА ТАКАВА ЕНЕРГИЯ!

И още:

Абсолютна лъжа е, че зелената енергия е вдигнала цената. Не може един продукт с 5-6 % дялово участие да вдигне крайната цена с 10% при положение, че е субсидирана 80% от ЕС.

А един друг, който не се занимава с енергия и ценообразуване, каза простичко:

Да ме убие Господ, ако аз днес разбрах за какви цветни енергии ставаше на въпрос! Защото освен за зелена, чух и за кафява...

И ми дойде наум, че мога да проведа разговор и с вас, както и да ви поканя тук:

http://www.facebook.com/groups/126078450756666/permalink/442538822443959/?notif_t=like

Групата е създадена от мен и колеги от БНР. Очакваме ви.



Гласувай:
56
1



1. savakotev - Кога ли
29.06.2012 22:35
увеличенията са били основателни, че сега да бъдат такива? Слушам все нови и нови оправдания, а доколкото знам по други държави изобщо не е така.
цитирай
2. angpiskova - увеличенията са били основателни, ...
29.06.2012 22:37
savakotev написа:
увеличенията са били основателни, че сега да бъдат такива? Слушам все нови и нови оправдания, а доколкото знам по други държави изобщо не е така.

Да, но в другите страни хората протестират. Тук е основната разлика.
цитирай
3. chavdar01 - ТАКА ЩЕ Е ДОКАТО НЕ ГИ СВАЛИМ ОТ ВЛАСТ,
29.06.2012 22:39
ГЕРБЕРО-СИК-АДЖИЙСКИТЕ БОКЛУЦИ!
цитирай
4. angpiskova - ГЕРБЕРО-СИК-АДЖИЙСКИТЕ БОКЛУ...
29.06.2012 22:39
chavdar01 написа:
ГЕРБЕРО-СИК-АДЖИЙСКИТЕ БОКЛУЦИ!

Всеки на власт ще го прави, докато хората търпят.
цитирай
5. zafirov - Според мен
29.06.2012 22:40
...с групи във фейсбук нищо няма да се промени. Реално няма да спрем да плащаме сметките за ток, няма да получим увеличение на заплатите, няма да има прозрачност в ценообразуването или логичност в управлението на цените на комуналните услуги/ресурси. Това в момента е най-силния източник на доходи за едни хора и няма да стане без бунт на умните и можещите, а те май вече не са в България. И аз съм се насочил към този изход от кризата - Терминал 2 на летище София.
цитирай
6. angpiskova - . . . с групи във фейсбук нищо няма да ...
29.06.2012 22:42
zafirov написа:
...с групи във фейсбук нищо няма да се промени. Реално няма да спрем да плащаме сметките за ток, няма да получим увеличение на заплатите, няма да има прозрачност в ценообразуването или логичност в управлението на цените на комуналните услуги/ресурси. Това в момента е най-силния източник на доходи за едни хора и няма да стане без бунт на умните и можещите, а те май вече не са в България. И аз съм се насочил към този изход от кризата - Терминал 2 на летище София.


Съгласна съм, че нещата не трябва да останат само във ФБ, но трябва да започнат отнякъде. В този случай това място не е лошо. Иначе, както вече написах на страницата си, имаме избор - или мрънкаме и обвиняваме международното положение за нашето собствено, или се хващаме за ръце и правим, каквото трябва.
цитирай
7. angpiskova - Бих искала
29.06.2012 23:06
да ви кажа, че групата, която е задействана тази вечер, до момента е събрала над 130 души. Вижте, не е нормално ние, които все още сме производители на ток, да плащаме за него повече от гърците и то под такъв нелеп претекст!
цитирай
8. raders - Скъпата енергия означава нерен...
29.06.2012 23:11
Скъпата енергия означава нерентабилно производство, доколкото го има изобщо и пълен икономически крах. Не може енергията да е скъпа и крайният продукт конкурентен. Подобна инфантилна политика ще доведе бизнеса до колапс; все едно някакви Мунчовци я провеждат. Що се отнася до монополите - енергодоставчици, те просто трябва да бъдат ликвидирани. Явно откровени мафиоти от правителството или обикновени идиоти са допуснали приватизация в един сектор, който по презумпция ползва монополно право.
цитирай
9. angpiskova - Скъпата енергия означава нерен...
29.06.2012 23:13
raders написа:
Скъпата енергия означава нерентабилно производство, доколкото го има изобщо и пълен икономически крах. Не може енергията да е скъпа и крайният продукт конкурентен. Подобна инфантилна политика ще доведе бизнеса до колапс; все едно някакви Мунчовци я провеждат. Що се отнася да монополите - енергодоставчици, те просто трябва да бъдат ликвидирани. Явно откровени мафиоти са допуснали приватизация в един сектор, който по презумпция ползва монополно право.

При всички положения това повишение няма никакво логично оправдание.
цитирай
10. yotovava - Задай въпроси и за водата,
29.06.2012 23:26
тук на Владая във вилната зона вода НЯМА. Идва през нощта.
Зимата замръзна водопроводът. Сега не знам. ЕГАТИ!
Като в първобитен строй сме.
цитирай
11. chavdar01 - "При всички положения това повишение няма никакво логично оправдание".
29.06.2012 23:38
ТО КОЕ ЛИ ПОВИШЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ ИМА ЛОГИЧЕСКО ОПРАВДАНИЕ!
В НАЙ-БЕДНАТА СТРАНА В ЕВРОПЕЙСКИЯТ СЪЮЗ,ВСИЧКО ИЗГЛЕЖДА КАТО
В НЯКАКЪВ ЦИРК!
цитирай
12. анонимен - Подводни
29.06.2012 23:43
Аре бе няма никакво оправдание! Ще ти кажа кава е логиката. Увеличението на цената на тока ще доведе до увеличение на ДДС. А това е основното перо в бюджета на държавата. Увеличената цена на тока ще увеличи и цените на много продукти. Отново имаме умеличение на ДДС. Бюджета закърпва до дякъде своят дефицит. Поради факта, че не успяха да пласират дълг на стойност 900 000 000 евро, необходимите пари трябва да дойдат от някъде. Следващото увеличение ще бъде около септември-октомвли на горивата. Отново заради бюджетните ями.
Само ГЕРБ. Бойко е единственият който прави нещо за България.
цитирай
13. romandi - Не съм много запознат с темата
30.06.2012 00:28
Но чуя ли за увеличение следващите думи са измама и лъжа.
цитирай
14. kritikar - ТАКА ЩЕ Е ДОКАТО НЕ ГИ СВАЛИМ ОТ ВЛАСТ,
30.06.2012 00:41
chavdar01 написа:
ГЕРБЕРО-СИК-АДЖИЙСКИТЕ БОКЛУЦИ!

Така де!
цитирай
15. hatanasov - Червената енергия...
30.06.2012 10:03
у нас е единствено виновна за цените на тока.
цитирай
16. imbe - Съгласен
30.06.2012 12:03
Съгласен с тезата,че у нас всеки ще го прави докато си мълчим!!! http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
17. lisa19 - За мен това е нелепо.
30.06.2012 12:30
Неразбиращо и най-вече не може да се обясни. Но със сигурност никаква "червена енергия" не е виновна за цените на тока. ББ не е червен, нито който и да е от обкръжението му. Моля, нека се мисли и да се престане с глупави съждения, които не водят до никъде. За хората е скандално, те говорят помежду си и наистина си нямат на представа какво става, камо ли какво ще стане. Данъци, такси, ток... всичко е под всякаква критика. Гей паради може, цигари кришно. Пълна и тотална обърквация на системата. Не знам какво още трябва, за да избухне гейзера в Българи, и това ще стане, не знам точно кога. За богатите не мисля, но ще си изпати бедния. На хората истината им бяга и не са наясно с нищо. И аз питам защо се вдига цената на тока??? Или може би тук има някаква уловка. Говори се за тока, а всъщност ..... Не знам. Живеем в България, в страната на изненадите.
цитирай
18. sparotok - !
30.06.2012 12:31
raders написа:
Скъпата енергия означава нерентабилно производство, доколкото го има изобщо и пълен икономически крах. Не може енергията да е скъпа и крайният продукт конкурентен. Подобна инфантилна политика ще доведе бизнеса до колапс; все едно някакви Мунчовци я провеждат. Що се отнася да монополите - енергодоставчици, те просто трябва да бъдат ликвидирани. Явно откровени мафиоти са допуснали приватизация в един сектор, който по презумпция ползва монополно право.


Рядко сме на една честота с тебе земляк, но сега съм напълно съгласен с теб...
цитирай
19. blackpredator - Фейсбук,
30.06.2012 13:16
е чесане на стадното чувство. Нетен кьорфишек.:(
Това също чувство, пречи на останалото гражданско стадо да има лице.
Не се ли „олицим”, всеки с фейс, отличен от нула да разбере, че има стойност, вместо обществена фейсдряновица, резултата ще е фейсбук.
Ако съдя по всичко в обществото, вместо дряновицата да е у нас, сме е я харизали на Боко, окачил байряк на нея...И ни сурвака...

Като гледам и на Кунева ще дадем сурвакница..:(
цитирай
20. balebalev - Пискова,
30.06.2012 15:31
искам да се запиша в твоята група. За какво да пледирам?
цитирай
21. starwoman - :(
30.06.2012 15:36
Вече спрях да очаквам нещо хубаво. Ако стане, то ще е изненада.
цитирай
22. angpiskova - искам да се запиша в твоята група. За ...
30.06.2012 15:41
balebalev написа:
искам да се запиша в твоята група. За какво да пледирам?

Нали не си в България? Как тогава можеш да пледираш срещу увеличението на тока тук?
цитирай
23. venziko - Да така е
30.06.2012 16:12
Поредното изтупване на народа. поздрав за постинга
цитирай
24. kundalini - Не може да им се отрече, че моментът не е избран добре!
30.06.2012 16:29
Хората се хванаха за зелено! Една част от българите обират - кой череши, кой картофи, започва самозадоволяването откъм месо, зеленчук, плодове и прочее производства в собствените помощни стопанства; другата, по-малка част от народонаселението, си хваща я багажа за летен отдих/защото е далеч от такива незначителни за тях неудобства като 13% увеличение/, я си стяга багажа за дълъг път.

Никой като че ли не е в състояние да ни обедини!
И нищо!

Все пак това не обезсмисля опитите ни:)

Поздрави, Ангелина!




цитирай
25. ka4ak - И все пак,адски ми прилича на § 22!!!:(
30.06.2012 16:45
"Бургас. Законът за зелената енергия е най-лобисткият. Това каза в Бургас министър-председателят Бойко Борисов в отговор на въпрос на Радио „Фокус”-Бургас във връзка с увеличаването на електричеството от 1 юли с 13 % вместо с предварително оповестените 10 %. Борисов посочи, че увеличението е вследствие на този закон. „През 2007 година е приет най-лобисткият закон в България – Законът за зелените енергии, благодарение на Тройната коалиция. Сега ние плащаме цените на този ток, въпреки че успяхме на два пъти да ги намалим цените. Ако не беше така, щеше да отиде поне на 40 % цената на тока”, каза премиерът Бойко Борисов. „Така че е било хубаво през 2007 година екоорганизациите също да станат и да протестират тогава, за да се види действително какъв лобистки закон са приели. И ако в момента погледнете, само тогава 12 000 мегавата – шест електроцентарали Белене са били подготвени за сключване на договори. Просто безумие”, каза Борисов.
Катя НИКОЛОВА"
За зелена енергия ли сме...?!!!
цитирай
26. angpiskova - Качак,
30.06.2012 16:50
този закон е приет...2007-ма година! Как досега те не са се усетили, а ни надуха главите, че газът падал??????
И освен това досега никой не е показал ясни разчети и таблици, така че да е ясно на хората.
цитирай
27. gocho52 - Лъжливият пак се оправда с предишните...
30.06.2012 17:00
Ще му ударя шамар на изборите.
цитирай
28. ka4ak - Ангелина,положението е много по трагично!!!:(((
30.06.2012 17:00
В закона от 2007 г. има един член, който казва, че добавката не може следващата година да е по-малка от 95% от добавката тази година!!!
А,ако се прочете внимателно,ще видиш,че и това е нарушено...:(((
цитирай
29. angpiskova - Качак,
30.06.2012 17:11
отдалечавам се от компа за известно време, страницата във ФБ е отворена, намини и виж. Има хора, които познават нещата.
цитирай
30. ka4ak - Отпрашвам,за Джулая,па белим ни светне!:)))
30.06.2012 17:23
Все сме първи в много неща,но пустата му сабя,която все си мислим,че нашата глава ще отсече,продължава да е водеща и собствената дупката,си е супер убежище,за жалост!:(((
цитирай
31. paravankofivan1 - Скъпата енергия означава нерен...
30.06.2012 19:42
raders написа:
Скъпата енергия означава нерентабилно производство, доколкото го има изобщо и пълен икономически крах. Не може енергията да е скъпа и крайният продукт конкурентен. Подобна инфантилна политика ще доведе бизнеса до колапс; все едно някакви Мунчовци я провеждат. Що се отнася до монополите - енергодоставчици, те просто трябва да бъдат ликвидирани. Явно откровени мафиоти от правителството или обикновени идиоти са допуснали приватизация в един сектор, който по презумпция ползва монополно право.

цитирай
32. d3bep - За гпупости, акто това да плащат ли ...
30.06.2012 20:37
За гпупости, акто това да плащат ли рушвет крадците за да правят ски писти, или да не плащат, веднага се намират милиони протестиращи...
А тука, къде сме? Гражданско общество?

На какво отгоре тоз мизерник. Вече първи юли е БОКОТИКВОВИСТКИ ПРАЗНИК НА УВЕЛИЧЕНИЕТО НА ТОКА. Една година не е пропуснал. Имаме спад в доходите, в БВП, падат цените не суровини, на газта... а тоя пак ни вдига тока.. Сега пък перките виновни.
Догодина може да изчисли ,че и вятърът е духал по - малко.

Къде сме???
цитирай
33. angpiskova - d3bep,мнго добър въпрос!
30.06.2012 20:48
Знаеш ли отколко време питам същото?
цитирай
34. lisa19 - И аз влезнах точно заради въпроса на 32. d3bep
30.06.2012 20:50
"Къде сме???" - Девета глуха. Изобщо ми хареса написаното. Надявам се и на теб отговорих Ани.
цитирай
35. azop - Аз не мога да разбера защо ми налагат ...
30.06.2012 20:52
Аз не мога да разбера защо ми налагат да плащам някакви цветни енергии!
Нали уж сме в пазарна икономика... Айде мога да разбера, че не мога да си избирам доставчика, но защо ще ме ЗАДЪЛЖАВАТ да плащам нещо, което не го искам! Или пак просташката държава си прави каквото иска!
За някои неща държавата я няма , защото нямала право да се намесва, в други случай налага нагло "своето" виждане! До кога ще ни правят на маймуни! Мръснишка, просеща държава! Крадлива държава! Такава наглост не е имало!
Пари нямали... Ами стига сте крали бе!
Четири години няма грам увеличение на заплати /за простолюдието, естествено/! Пенсионерите умират като мухи! Цените хвърчат нагоре! Нямате ли срам бе, простаци! Убивате собственият си народ под диктовката на доказали се крадци и разбойници! И не ми се оправдавайте с предишни правителства... Като сте много стока, защо при вас е в пъти по-лошо! Мафиоти!

Не искам да го пожелавам, но съм бесен вече!

Бог да ви убие! Бог да убие всички участвали в разграбването и унищожаването на България и българите! Амин!
цитирай
36. hristo27 - Всичко на което се вдига цената е ...
30.06.2012 21:02
Всичко на което се вдига цената е резултат от поголовните кражби през годините. Кой може да гарантира, че някои от тия, които са ни управлявали не са пълнели гуши нямат пръст във всяко увеличение /независим за какво става въпрос/.
цитирай
37. rumen221 - Човек дори когато прави пропага...
01.07.2012 16:13
Човек дори когато прави пропаганда, трябва да не лъже явно…

Ето ти изкупните цени на НЕК. Сравнете най-после цената на АЕЦ-Козлодуй и Белене, с тази от другите източници...!!!

I. Цени на електрическата енергия от производители.
1. АЕЦ-Козлодуй ........цена Лв./Мвч..........11.68 = 1.168ст. (според доклада на анличаните тока от АЕЦ – Белене ще е 2.40 стотинки)

МИНИ – МАРИЦА ИЗТОК ЗАХРАНВАТ С ВЪГЛИЩА ТЕЗИ ЦЕНТРАЛИ
2. Тец Бобов Дол............................................65.08 = 6.508ст.
3. Марица - И-2..............................................40.50 = 4.050ст.

- ТОВА Е „СКЪПИЯ” АВАРИЕН ТОК, ЗАРАДИ КОЙТО ИСКАТ ДА НИ КАЧВАТ ЦЕНАТА НА ТОКА…
4. Варна.........................................................71.88 =7.188ст.

- НО… ЕТО ЗАЩО Е СКЪП ТОКА…!!!

1. ЦЕНА на тока от Американската ТЕЦ-Марица (спонсори на сините) – 175.00 = 17.5 стотинки
2. Цени на вятърни електрически централи:
2.1 до 2250 пълни ефективни годишни часове на работа .......... 189.00 лв/МВтч.=18.9ст.
2.2 над 2250 пълни ефективни годишни часове на работа......... 172.00 лв/МВтч.=17.2ст.
3. Цена на електрическата енергия, произведена от фотоволтаични централи:
3.1 с инсталирана мощност до 5кВтп - 823 лв./МВтч................ = 82.3ст.
3.2 с инсталирана мощност над 5кВтп - 755 лв./МВтч............. = 75.5ст.

II. Цени при продажба от "НЕК”
1. Цена, по която дружеството, продава на ел. разпредел. д-ва .....71.04 лв./МВтч = 7.104 ст., а на Турция я продаваме по 5.5 ст... И ТОВА Е НА ПЕЧАЛБА…!!!

- Няма никаква логика, при цена на „атомния ток” (40% от добива) от 1.17 стотинки и „маришкия” (55% от добива) средно от 6.00 стотинки, да купуваме тока за 17 стотинки, а посредници да правят от 300 до 1000% печалба...!!!

И ПАК ИМ СЕ ВИЖДА, ЧЕ НИ КРАДАТ ПО МАЛКО…!!!


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: angpiskova
Категория: Политика
Прочетен: 659406
Постинги: 469
Коментари: 9969
Гласове: 20346
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Май, 2013  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031